İki Kayıp Dağcıyı Aramaya Çıkıp Beş Dağcı Kurtardılar

TAKİP ET

Vadi Doğa Sporları Kulübü üyeleri Ağrı Dağı'na tırmandıkları esnada kaybolan 5 dağcıyı kurtardı.

Vadi Doğa Sporları Kulübü Başkanı Ömer Demez liderliğindeki kulüp üyeleri 22-23 ve 24 Temmuz tarihlerinde Ağrı Dağı'na başarılı bir zirve tırmanışı gerçekleştirdi.

22 Temmuz'da tırmanışa başlayan üyeler, başarılı bir şekilde gerçekleştirdikleri zirve tırmanışı sonrasında 24 Temmuz günü geri dönüş yaptıkları esnada başka bir gruptan 2 dağcının sisten dolayı kaybolduğu haberini aldı.

"Maalesef diğer gruplardan destek olan olmayınca iş bize düştü. Vadi Doğa Spor Kulübü bünyesinde kurulan aynı zamanda NAS-SAR Arama Kurtarma üyelerimiz ben Ömer Demez, Ferhat Başdinç, Zeki Şahbaz ve Doğubayazıtlı Cuma Saltık ile 4 kişilik bir tim oluşturduk. Kaybolan dağcıları aramak için alana geri gittik. Sis ve tipi şiddetini daha da artırmıştı. Yol güzergahı boyunca ayak izlerini aramaya koyulduk" diyerek "Iğdır tarafından Kuzey yönde bulunan buzul çatlaklarında yürüdüklerini fark ettik. Sert rüzgar nedeniyle yer yer ayak izleri kaybolmuştu. Buzul çatlaklarında adeta mekik dokumuşlardı. Defalarca buzul çatlaklarına geri gidip tekrar yukarı doğru çıkmışlardı. 2.5 saat aramadan sonra 1 dakikalık bir süre gibi havanın hafif açılma sonucu kaybolan 2 dağcı ile beraber 3 dağcının daha kaybolduğuna şahit olduk" diye konuştu.

Kaybolan ve kendilerinin aradığı 2 dağcının buzul bölgesinde 3 İngiliz dağcı ile karşılaştığını belirten Demez, 5 dağcının da kaybolduğunu birbirlerini gördükleri zaman öğrendiklerini  söyledi. 5 kayıp dağcının birlikte zirveye gitmeye çalıştıklarını ve o alanda birçok defa inip çıktıklarını belirten Demez, yoğun sis ve tipi nedeniyle dağcıların yollarını kaybettiklerini ifade etti.

"Bir dakikadan daha az biz zaman diliminde aniden hava açıldı karşılıklı birbirimizi gördük. Biz Kuzey yamacı sırtındaydık onlar da zirveye yakın yamaçtaydılar. Birbirimizi görünce bize doğru hızla koşmaya başladılar" diyen Demez, "Tekrar sis tipi başladı. Buzulu bitirip karaya indiğimizde sevinçten adeta ağlıyordu herkes. Zorlu bir arama kurtarma sonucunda dağcıları sağ salim bulup getirmek bizi sevince boğmuştu. Beraber 4 bin 200 metre kampına indik. Gün boyunca Ağrı Dağı zirvesi hiç açılmadı, tipi ve rüzgar devam etti. Ağrı Dağı ve doğa bilgisi için Cuma Saltık'a çok teşekkür ederiz. Gerçekten Ağrı Dağı'nı çok iyi biliyor. Yoğun sis, tipi ve rüzgara rağmen adeta dağı avucu gibi biliyordu. Biz GPS kodlarını kullanırken Cuma Saltık ise Ağrı Dağı zirvesini adata ezberlemişti. Bu zirveyi de kazasız bitirdiğimiz için çok mutluyuz" dedi.